fbpx
  • Czcionka: A A+ A++
  • Interlinia: zresetuj wielkość interlinii włącz większą interlinie+
  • Kontrast: włącz kontrast wyłącz kontrast
  • Mapa strony: mapa strony
images/Informatyka_pliki/baner-maly-na-strone-ans.png

„Inclusive education: Empowering diversity in learning” – to hasło spotkania w ramach Blended Intensive Programme (BIP), które zorganizowała Panevėžio Kolegija. Uczestniczyło w nim ośmioro naszych studentów filologii.

Podczas pobytu na Litwie (25-29 listopada) uczestniczyli w wykładach i interaktywnych warsztatach poświęconych edukacji włączającej, której zadaniem jest wzmacnianie różnorodności. Odwiedzili miejskie placówki edukacyjno-społeczne. Ukoronowaniem programu była sesja końcowa w Panevezys Art Gallery, na której wszyscy uczestnicy programu zaprezentowali swoje projekty wykonane w ciągu tygodnia. Prace ujawniły kreatywne podejście do tematu i potwierdziły znaczenie międzynarodowej współpracy w kształceniu przyszłych pedagogów.

Oto refleksje niektórych studentów po powrocie ze szkolenia.

Wyjazd z Erasmus na Litwę był moim pierwszym, ale na pewno nie ostatnim. Uczelnia i wykładowcy wywarli na mnie bardzo pozytywne wrażenie. Zajęcia przygotowywane dla nas były bardzo interesujące i ciekawe. Lecz największe wrażenie wywarły na mnie szkoły znajdujące się w Poniewieżu, to, jak były one wyposażone i wykończone było naprawdę niesamowite. Placówki te są bardzo dobrze zaznajomione z technologią i dostosowane do potrzeb każdego dziecka. Chętnie odwiedziłabym to miasto jeszcze raz, ponieważ bardzo miło spędziłam tam czas. (Anna Pudliszewska, III rok, I st.)

Celem wyjazdu było poznanie nowoczesnych technik wspierających edukację inkluzyjną oraz zdobycie wiedzy o funkcjonowaniu placówek edukacyjnych w Poniewieżu. Program obejmował wykłady teoretyczne, warsztaty oraz wizyty w szkołach i instytucjach społecznych wspierających dzieci z niepełnosprawnościami. Podczas wyjazdu odwiedziliśmy m.in. Panevėžys Education Centre „Šviesa”, Centrum Wizji „Linelis” oraz Centrum Usług Społecznych. Szczególnie wartościowa była wizyta w szkołach podstawowych oraz udział w warsztatach grupowych, umożliwiających wymianę doświadczeń z innymi uczestnikami. Ważnym elementem była również tematyka wspierania rodziców dzieci z trudnościami edukacyjnymi. (Jakub Zborowski, I rok, II st.)

Uważam, że wyjazd nauczył mnie bardzo przydatnych rzeczy i pozwolił rozwinąć swoje kompetencje komunikacyjne i społeczne oraz spojrzenie na edukację. Nauczyłem się również jak ważne jest wspieranie każdego dziecka z trudnościami, żeby mogło się dobrze czuć w szkole. Co do zakwaterowania, było bardzo dobre. Czas podczas mobilności minął zdecydowanie za szybko. (Patryk Kopyść, III rok, I st.)

Wyjazd był dla mnie okazją do zaznajomienia się z kulturą Litwy oraz Łotwy, zapoznania z inną uczelnią, a także rozwinięcia moich umiejętności nauczycielskich. Najbardziej zainteresował mnie temat nowoczesnych pomocy dydaktycznych użytych podczas wykładów i wycieczek do miejscowych placówek. Zainspirowały mnie one do kreatywnego wykorzystania dostępnych mi materiałów w przyszłej pracy nauczyciela. Mam nadzieję, że w przyszłości uda mi się wybrać na kolejny Erasmus w inne, równie ciekawe miejsce. (Wiktoria Jankowska, I rok, II st.)

Pozostali uczestnicy wyjazdu to Paulina Matuszewska i Mikołaj Rusin (III rok, I st.) oraz Kacper Bednarek i Maria Kaczorowska (I rok, II st.)

Co Funded By the EU

O inkluzji w Poniewieżu  (5)
O inkluzji w Poniewieżu  (7)
O inkluzji w Poniewieżu  (6)
O inkluzji w Poniewieżu  (11)
O inkluzji w Poniewieżu  (3)
O inkluzji w Poniewieżu  (10)
O inkluzji w Poniewieżu  (1)
O inkluzji w Poniewieżu  (2)
O inkluzji w Poniewieżu  (3)
O inkluzji w Poniewieżu  (2)
O inkluzji w Poniewieżu  (9)
O inkluzji w Poniewieżu  (12)