VI Międzynarodowa Konferencja Naukowa „Classroom-oriented research: Towards effective learning and teaching” odbyła się w Państwowej Wyższej Szkole Zawodowej w Koninie. Wykłady, warsztaty i dyskusje zdominował temat różnorodnych czynników wpływających na przebieg procesu nauczania języka obcego.
Naukowcy z całego świata (niemal 90 lingwistów), m.in. prof. David Singleton (Trinity College Dublin oraz University of Pannonia), prof. Diane Larsen-Freeman (University of Michigan), prof. Carmen Muñoz (University of Barcelona), prof. Adriana Biedroń (Akademia Pomorska w Słupsku), dr Taichi Nakamura (Tohoku University) spotkali się w Koninie, by omówić najnowsze badania językoznawcze związane ze zwiększeniem skuteczności uczenia się i nauczania języków obcych w placówkach instytucjonalnych.
Wyniki tych badań mają bowiem znaczenie nie tylko dla naukowców, badaczy, osób kształcących nauczycieli, ale i dla samych nauczycieli języków obcych, którzy chcą poprawić skuteczność swojej pracy. Mają więc te wyniki przełożenie na codzienną szkolną praktykę. – Uczestnicy uwagę skupili m.in. na klasie jako grupie osób, która zawsze tworzy złożony i dynamiczny system – wyjaśnił dr Jakub Bielak, członek komitetu organizacyjnego konińskiej konferencji. – Trzeba zawsze brać pod uwagę, że na proces kształcenia wpływają różnice indywidualne między członkami grupy, jak i cechy nauczyciela. Wpływa na to również miejsce, gdzie odbywają się zajęcia, ustawienie stołów lub ławek, a nawet pogoda – dodał dr Bielak, który uważa, że uczestnicy konferencji to wybitni specjaliści w swojej dziedzinie. – To tacy naukowi trendsetterzy – podkreślił.
aria
Odwiedź nas:
Facebook
YouTube
Instagram
Tik-Tok