fbpx
  • Czcionka: A A+ A++
  • Interlinia: zresetuj wielkość interlinii włącz większą interlinie+
  • Kontrast: włącz kontrast wyłącz kontrast
  • Mapa strony: mapa strony
images/Informatyka_pliki/baner-maly-na-strone-ans.png

Wykład „Podstawy diagnostyki laboratoryjnej" oraz warsztaty dotyczące badań laboratoryjnych złożyły się na zajęcia, które dla uczniów klasy ratowniczo-medycznej z Zespołu Szkół im. Mikołaja Kopernika przeprowadziła dr Agnieszka Saran Jagodzińska z Wydziału Nauk o Zdrowiu.

– Uczniowie dowiedzieli się jakich probówek używają pielęgniarki podczas pobierania krwi, dlaczego jedne są puste, a inne zawierają drobne kryształki przeciwwykrzepiaczy lub roztworów przyspieszających krzepnięcie, jak bada się OB – co zaprezentowano na roztworze czarnej herbaty, a nie krwi, jak wygląda urządzenie do analizy krwi, czym się różni surowica od osocza krwi, które badania przeprowadza się we krwi pełnej, a które w osoczu, które w surowicy – wyjaśnia dr Jagodzińska. Ponadto poznali różne rodzaje urometrów do badania ciężaru właściwego moczu (zdrowych i chorych osób), specjalne szkiełko, w którym bada się kryształy osadu moczu oraz przyczyny nieprawidłowego występowania w moczu, między innymi ciał ketonowych białka, leukocytów i bilirubiny. – Mieli też okazję zrozumieć, dlaczego witamina C fałszuje wyniki badań glukozy w moczu – dodaje wykładowczyni.  

Zajęcia odbyły się 7 marca 2023 r.

zajęcia dla uczniów ZS Kopernik  4
zajęcia dla uczniów ZS Kopernik
zajęcia dla uczniów ZS Kopernik  3
zajęcia dla uczniów ZS Kopernik  2
zajęcia dla uczniów ZS Kopernik  6
zajęcia dla uczniów ZS Kopernik  5