fbpx
  • Czcionka: A A+ A++
  • Interlinia: zresetuj wielkość interlinii włącz większą interlinie+
  • Kontrast: włącz kontrast wyłącz kontrast
  • Mapa strony: mapa strony
images/Informatyka_pliki/baner-maly-na-strone-ans.png

– To wyjątkowe miejsce, więc wzbudziło wiele emocji i pytań – opowiada mgr Małgorzata Chybicka, menedżer pedagogiki I stopnia.

Mowa o zajęciach terenowych w Akademii Junior, przedszkolu w Koninie, które opiera działalność na planie daltońskim, a które odwiedzili studenci I roku pedagogicznych studiów magisterskich.

Dzieci uczęszczające do takich placówek, pod okiem nauczycieli, podejmują samodzielnie decyzje, np. kiedy i jak wykonają zadania, a kiedy będą się bawić. Wolność, samodzielność, ale również odpowiedzialność i refleksja – to kluczowe filary planu daltońskiego. Duży nacisk kładzie się także na rozwijanie kompetencji społecznych. Nauczyciel najczęściej występuje w roli mediatora, a dzieci same szukają konstruktywnego sposobu, jak rozstrzygnąć spór, by obie strony były zadowolone.

– Było to nowe doświadczenie dla studentów, które wyzwoliło wiele dyskusji, emocji i pytań, na które chętnie odpowiadała Kamila Jakimowicz, założycielka i dyrektorka przedszkola – wyjaśniła Małgorzata Chybicka.

 

wizyta w przedszkolu - Akademia Junior w koninie  (1)
wizyta w przedszkolu - Akademia Junior w koninie  (4)
wizyta w przedszkolu - Akademia Junior w koninie  (2)