– To wyjątkowe miejsce, więc wzbudziło wiele emocji i pytań – opowiada mgr Małgorzata Chybicka, menedżer pedagogiki I stopnia.
Mowa o zajęciach terenowych w Akademii Junior, przedszkolu w Koninie, które opiera działalność na planie daltońskim, a które odwiedzili studenci I roku pedagogicznych studiów magisterskich.
Dzieci uczęszczające do takich placówek, pod okiem nauczycieli, podejmują samodzielnie decyzje, np. kiedy i jak wykonają zadania, a kiedy będą się bawić. Wolność, samodzielność, ale również odpowiedzialność i refleksja – to kluczowe filary planu daltońskiego. Duży nacisk kładzie się także na rozwijanie kompetencji społecznych. Nauczyciel najczęściej występuje w roli mediatora, a dzieci same szukają konstruktywnego sposobu, jak rozstrzygnąć spór, by obie strony były zadowolone.
– Było to nowe doświadczenie dla studentów, które wyzwoliło wiele dyskusji, emocji i pytań, na które chętnie odpowiadała Kamila Jakimowicz, założycielka i dyrektorka przedszkola – wyjaśniła Małgorzata Chybicka.
Odwiedź nas: Facebook YouTube Instagram Tik-Tok
Spis pracowników