Kolejne spotkanie w ramach „Akademii Młodego Studenta’’ odbyło się 16 stycznia 2014 r. Na kilka godzin uczniowie szkoły podstawowej w Kucharach Kościelnych stali się studentami PWSZ w Koninie. Wykładowcy oraz studenci Zakładu Pracy Socjalnej przygotowali zajęcia pt. ,,Komunikacja – warsztaty skutecznego porozumiewania się’’ dla dzieci z klas IV-VI Szkoły Podstawowej w Kucharach Kościelnych.
Zaproszonych uczniów przywitał Artur Cygan, kierownik Zakładu Pracy Socjalnej. Program spotkania składał się – jak to zwykle jest na studiach – z części teoretycznej i praktycznej. Pierwsza część poprowadzona przez Marcina Olejniczaka dotyczyła podstawowych kontekstów komunikacji jako procesu interakcyjnego. Młodzi studenci zapoznali się z wybranymi kanałami komunikacji, dowiedzieli się jak pokonywać bariery komunikacyjne. Część praktyczną przygotowały studentki II roku pracy socjalnej (Paulina Ostrowska, Magdalena Stawicka, Katarzyna Urbańska, Milena Nowacka, Zuzanna Michalak, Klaudia Antczak, Anna Pawłowska) pod przewodnictwem Tomasza Naglewskiego. Uczniowie podzieleni na grupy ćwiczyli i rozwijali swoje umiejętności komunikacyjne. Poprzez odgrywanie scenek, dyskusję, pracę w parach i zespołach uczyli się zasad skutecznego porozumiewania się, poznawali różne poziomy komunikowania się. Dużą uwagę poświęcono komunikacji niewerbalnej oraz przezwyciężaniu barier komunikacyjnych.
W warsztatach uczestniczyło ponad trzydziestu uczniów. Podczas przerw uczniowie zwiedzali uczelnię, m.in. sale wykładowe, siłownię.
Zasada uczenia się przez zabawę przyniosła efekt w postaci niezwykle przyjaznej atmosfery oraz zadowolenia naszych gości, co potwierdziła Teresa Krϋger-Wasilewska, dyrektor szkoły.
Na zakończenie, jak przystało na studentów, każdy otrzymał certyfikat, który wręczyła dr Joanna Chojnacka-Gärtner, prorektor ds. rozwoju i promocji.
Zaproszonych uczniów przywitał Artur Cygan, kierownik Zakładu Pracy Socjalnej. Program spotkania składał się – jak to zwykle jest na studiach – z części teoretycznej i praktycznej. Pierwsza część poprowadzona przez Marcina Olejniczaka dotyczyła podstawowych kontekstów komunikacji jako procesu interakcyjnego. Młodzi studenci zapoznali się z wybranymi kanałami komunikacji, dowiedzieli się jak pokonywać bariery komunikacyjne. Część praktyczną przygotowały studentki II roku pracy socjalnej (Paulina Ostrowska, Magdalena Stawicka, Katarzyna Urbańska, Milena Nowacka, Zuzanna Michalak, Klaudia Antczak, Anna Pawłowska) pod przewodnictwem Tomasza Naglewskiego. Uczniowie podzieleni na grupy ćwiczyli i rozwijali swoje umiejętności komunikacyjne. Poprzez odgrywanie scenek, dyskusję, pracę w parach i zespołach uczyli się zasad skutecznego porozumiewania się, poznawali różne poziomy komunikowania się. Dużą uwagę poświęcono komunikacji niewerbalnej oraz przezwyciężaniu barier komunikacyjnych.
W warsztatach uczestniczyło ponad trzydziestu uczniów. Podczas przerw uczniowie zwiedzali uczelnię, m.in. sale wykładowe, siłownię.
Zasada uczenia się przez zabawę przyniosła efekt w postaci niezwykle przyjaznej atmosfery oraz zadowolenia naszych gości, co potwierdziła Teresa Krϋger-Wasilewska, dyrektor szkoły.
Na zakończenie, jak przystało na studentów, każdy otrzymał certyfikat, który wręczyła dr Joanna Chojnacka-Gärtner, prorektor ds. rozwoju i promocji.
Odwiedź nas:
Facebook
YouTube
Instagram
Tik-Tok