Kolejne spotkanie ze studentami w ramach „Akademii Praktyków Biznesu” odbyło się 20 stycznia 2014 r. Poprowadził je Artur Janiak, Wiceprezes Zarządu „S-Lex Kancelaria Odszkodowawcza” Sp. z o.o.
Podczas spotkania rozmawiano o problemach, jakie napotykają absolwenci w procesie rekrutacji. Przytaczając swoje doświadczenia związane z rekrutacją, Artur Janiak wskazał błędy popełniane przez młodych ludzi. Nie potrafią często poszukiwać odpowiedniej dla siebie pracy i pracodawcy, nieumiejętnie wartościują swoje zalety a eksponują swoje postawy roszczeniowe. Nagminnym jest wysyłanie aplikacji seryjnie do różnych pracodawców, na zasadach „kopiuj-wklej”, zamiast indywidualnych ofert, uwypuklających posiadane kompetencje, które są jednocześnie oczekiwanymi przez pracodawcę. Często także absolwenci nie są przygotowani do spotkania z przedstawicielem firmy, do której aplikują (nie znają profilu firmy, rynku itp.).
Studenci dowiedzieli się, jak w praktyce przebiega proces rekrutacji i jakich błędów powinni unikać przygotowując swoje dokumenty aplikacyjne. Zobaczyli także jak w rzeczywistości wygląda rynek pracy, postrzegany przez pracodawców. Jak podkreślił prowadzący spotkanie, niestety nadal wśród wchodzących na rynek pracy preferowana jest praca w tradycyjnym wymiarze pełnego etatu, w godzinach od 7 do 15. Wielu pracodawców oczekuje jednak elastyczności co do godzin pracy czy formy zatrudnienia, zwłaszcza na początku współpracy.
Młodzież dowiedziała się także o możliwościach rozwoju w obszarze własnej działalności gospodarczej np. na zasadach mikro-przedsiębiorstwa (samozatrudnienia). Uwzględniając liczne programy aktywizacji zawodowej dla stard-up’ów (firm nowootwieranych), które wspomagane są ze środków unijnych, warto wykorzystać wiedzę zdobytą w toku studiów, by otworzyć swoją działalność. Trzeba znaleźć także pomysł i niszę rynkową, by odnieść sukces.
Podczas spotkania rozmawiano o problemach, jakie napotykają absolwenci w procesie rekrutacji. Przytaczając swoje doświadczenia związane z rekrutacją, Artur Janiak wskazał błędy popełniane przez młodych ludzi. Nie potrafią często poszukiwać odpowiedniej dla siebie pracy i pracodawcy, nieumiejętnie wartościują swoje zalety a eksponują swoje postawy roszczeniowe. Nagminnym jest wysyłanie aplikacji seryjnie do różnych pracodawców, na zasadach „kopiuj-wklej”, zamiast indywidualnych ofert, uwypuklających posiadane kompetencje, które są jednocześnie oczekiwanymi przez pracodawcę. Często także absolwenci nie są przygotowani do spotkania z przedstawicielem firmy, do której aplikują (nie znają profilu firmy, rynku itp.).
Studenci dowiedzieli się, jak w praktyce przebiega proces rekrutacji i jakich błędów powinni unikać przygotowując swoje dokumenty aplikacyjne. Zobaczyli także jak w rzeczywistości wygląda rynek pracy, postrzegany przez pracodawców. Jak podkreślił prowadzący spotkanie, niestety nadal wśród wchodzących na rynek pracy preferowana jest praca w tradycyjnym wymiarze pełnego etatu, w godzinach od 7 do 15. Wielu pracodawców oczekuje jednak elastyczności co do godzin pracy czy formy zatrudnienia, zwłaszcza na początku współpracy.
Młodzież dowiedziała się także o możliwościach rozwoju w obszarze własnej działalności gospodarczej np. na zasadach mikro-przedsiębiorstwa (samozatrudnienia). Uwzględniając liczne programy aktywizacji zawodowej dla stard-up’ów (firm nowootwieranych), które wspomagane są ze środków unijnych, warto wykorzystać wiedzę zdobytą w toku studiów, by otworzyć swoją działalność. Trzeba znaleźć także pomysł i niszę rynkową, by odnieść sukces.
< |
|
Odwiedź nas:
Facebook
YouTube
Instagram
Tik-Tok