Uczniowie z II i IV klasy (o profilu wojskowym) z Zespołu Szkół im. Mikołaja Kopernika w Koninie uczestniczyli 7 stycznia 2015 r. w Akademii Młodego Studenta zorganizowanej w Katedrze Mechaniki i Energetyki PWSZ w Koninie. Celem akademii było pokazanie uczniom, że inżynier mechanik to zawód z przyszłością.
Otwarcia spotkania dokonali dr inż. Bogumiła Delczyk-Olejniczak, dziekan Wydziału Technicznego oraz dr inż. Robert Roszak, Kierownik Katedry Mechaniki i Energetyki. Zajęcia odbywały się w czterech grupach tematycznych, obejmujących:
– laboratorium komputerowe – warsztaty z komputerowego modelowania wirtualnego oraz konkurs na najszybciej wykonany model na nowoczesnych systemach CAD takich jak Autodesk Inventor i SolidWorks;
– laboratorium komputerowe – warsztaty z programowania drukarki 3D, wydruki najlepszych projektów;
– laboratorium termodynamiki – warsztaty z badania pomiaru ciśnień, temperatury, wilgotności powietrza, gęstości strumienia ciepła, bilansu wymiennika ciepła i wyznaczania ciepła spalania;
– laboratorium elektryczne – warsztaty z nauki programowania robotów szkoleniowych oraz konkurs na najszybsze połączenie układów.
Grupy laboratoryjne liczyły około 10 osób. Zajęcia w każdym laboratorium trwały 40 minut, po upływie tego czasu następowała zamiana grup, tak by wszyscy uczniowie wzięli udział w każdych zajęciach. Najbardziej podobały im się dmuchawa i drukarka 3D, a na koniec wszyscy otrzymali dyplomy uczestnictwa .
Oprócz wykładowców z mechaniki i budowy maszyn, w organizację AMS zaangażowali się studenci z zespołu „TWÓJ ROBOT” i studenckiego Koła NOT, którzy w czasie przerw oprowadzali uczniów po uczelni i zachęcali do studiowania na kierunku mechanika i budowa maszyn.
Otwarcia spotkania dokonali dr inż. Bogumiła Delczyk-Olejniczak, dziekan Wydziału Technicznego oraz dr inż. Robert Roszak, Kierownik Katedry Mechaniki i Energetyki. Zajęcia odbywały się w czterech grupach tematycznych, obejmujących:
– laboratorium komputerowe – warsztaty z komputerowego modelowania wirtualnego oraz konkurs na najszybciej wykonany model na nowoczesnych systemach CAD takich jak Autodesk Inventor i SolidWorks;
– laboratorium komputerowe – warsztaty z programowania drukarki 3D, wydruki najlepszych projektów;
– laboratorium termodynamiki – warsztaty z badania pomiaru ciśnień, temperatury, wilgotności powietrza, gęstości strumienia ciepła, bilansu wymiennika ciepła i wyznaczania ciepła spalania;
– laboratorium elektryczne – warsztaty z nauki programowania robotów szkoleniowych oraz konkurs na najszybsze połączenie układów.
Grupy laboratoryjne liczyły około 10 osób. Zajęcia w każdym laboratorium trwały 40 minut, po upływie tego czasu następowała zamiana grup, tak by wszyscy uczniowie wzięli udział w każdych zajęciach. Najbardziej podobały im się dmuchawa i drukarka 3D, a na koniec wszyscy otrzymali dyplomy uczestnictwa .
Oprócz wykładowców z mechaniki i budowy maszyn, w organizację AMS zaangażowali się studenci z zespołu „TWÓJ ROBOT” i studenckiego Koła NOT, którzy w czasie przerw oprowadzali uczniów po uczelni i zachęcali do studiowania na kierunku mechanika i budowa maszyn.
Darek Wiliński
Odwiedź nas: Facebook YouTube Instagram Tik-Tok
Spis pracowników