fbpx
  • Czcionka: A A+ A++
  • Interlinia: zresetuj wielkość interlinii włącz większą interlinie+
  • Kontrast: włącz kontrast wyłącz kontrast
  • Mapa strony: mapa strony
images/Informatyka_pliki/baner-maly-na-strone-ans.png


PAŃSTWOWA WYŻSZA SZKOŁA ZAWODOWA W KONINIE

KATEDRA PEDAGOGIKI I PRACY SOCJALNEJ
ZAKŁAD PEDAGOGIKI

ZESPÓŁ BADAŃ PEDAGOGICZNO – PSYCHOLOGICZNYCH
 

VI KONFERENCJI TEORETYCZNO - METODYCZNEJ

"Profesjonalna praktyka - profesjonalny nauczyciel"
22 marca 2016 r.

PORADNICTWO I MENTORING W DIALOGACH
 
W TOKU PRAKTYKI  PEDAGOGICZNEJ STUDENTA

Patronat medialny:
Polskie Stowarzyszenie Nauczycieli Twórczych
Redakcja „Wychowanie na co Dzień"
Redakcja „Forum Akademickie"
 
Miejsce obrad:  Aula im. Profesora Andrzeja Niekrasza  (sala nr 50 PWSZ – ul. Popiełuszki 4)
Patronat Honorowy:
JM Rektor PWSZ w Koninie



Komitet Naukowy:
Prof. nzw. dr hab. Jan Grzesiak - przewodniczący
Prof. nzw. dr hab. Jakub Bartoszewski
Prof. zw. dr hab. Zenon Jasiński
Prof. nzw. dr hab. Maciej Kołodziejski
Prof. nzw. dr hab. Mirosław Kowalski
Prof. nzw. dr hab. Marian Lelonek

 
Komitet Organizacyjny:
Prof. nzw. dr hab. Jan Grzesiak - przewodniczący
Doc. dr Marek Derenowski
Doc. dr Marianna Styczyńska
Mgr Małgorzata Chybicka
Mgr Ewa Łechtańska
Mgr Iwona Powaga - sekretarz
Prof. nzw. dr hab. Marzenna Magda - AdamowiczProf. nzw. dr hab. Piotr Oleśniewicz
Prof. zw. dr hab. Ryszard Parzęcki
Prof. nzw. dr hab. Czesław Plewka
Prof. nzw. dr hab. Eugeniusz Piotrowski
Prof. zw. dr hab. Józef Półturzycki
Prof. zw. dr hab. Kazimierz Wenta
Prof. zw. dr hab. Kazimierz Żegnałek
Prof. nzw. dr hab. Krystyna Żuchelkowska
 
PROGRAM
  • 9:30 - rejestracja uczestników konferencji
 
  • 10:00 - uroczyste otwarcie Konferencji
- wystąpienia Gości
- prezentacje studenckie
 
  • 10:20  DEBATA I
 
Moderatorzy:
Prof. dr hab. Jan Grzesiak, Prof. dr hab. Piotr Oleśniewicz, Prof. dr hab. Krystyna Żuchelkowska
 
Prof. dr hab. Jakub Bartoszewski (Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa w Koninie), Profesjonalne  praktyki, profesjonalny nauczyciel - między gnosis a praxis

 
Prof. dr hab. Krystyna Żuchelkowska (Uniwersytet Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy), O kształtowaniu kompetencji interpersonalnych kandydatów do zawodu nauczycielskiego w toku praktyki pedagogicznej

Dr Maria Sobieszczyk (Uniwersytet Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy), Edukacja patriotyczna i obywatelska kanwą praktyk pedagogicznych przyszłego nauczyciela wczesnej edukacji – wyzwania i rozwiązania metodyczne

Mgr Małgorzata Chybicka (Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa w Koninie), Wymiary autonomii studenta pedagogiki w przestrzeniach praktyki zawodowej

Doc. dr Marek Derenowski (Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa w Koninie), Wykorzystanie badań jakościowych w pracach dyplomowych studentów filologii angielskiej. Oczekiwania a rzeczywistość.

Dr Katarzyna Wojciechowska (Uniwersytet Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy), Ewaluacja efektów kształcenia w zakresie edukacji zdrowotnej na szczeblu wczesnoszkolnym Przygotowywanie nauczyciela edukacji przedszkolnej do mistrzostwa zawodowego poprzez praktyki pedagogiczne

Prof. dr Paweł Prusak, dr Jadwiga Sala (Wyższa Szkoła w Bydgoszczy…. ), (O) refleksyjne doświadczanie praktyczne w edukacji nauczycieli

Dr Sabina Wieruszewska - Duraj (Uniwersytet Przyrodniczo – Humanistyczny w Siedlcach), Współdziałanie nauczycieli, studentów oraz nauczycieli akademickich w ewaluacji i poprawie jakości praktyk pedagogicznych

Mgr Jolanta Kasperkowiak (nauczycielka Szkoły Podstawowej w Gębicach), Kształtowanie kompetencji studentów uczelni pedagogicznych do edukacji ekologicznej uczniów i społeczności lokalnej podczas odbywania praktyki pedagogicznej
  • DYSKUSJA
12:00       przerwa na kawę
 
  • 12:20 DEBATA II
 
Moderatorzy:
dr Maria Sobieszczyk, Dr Sabina Wieruszewska – Duraj, dr Katarzyna Wojciechowska   
 
Mgr Małgorzata Gałczyńska ( UAM Wydział Pedagogiczno – Artystyczny w Kaliszu), dr Marianna Styczyńska (UAM Wydział Pedagogiczno – Artystyczny w Kaliszu, PWSZ w Koninie), Praktyka pedagogiczna w kontekście pasji czy konieczności zaliczenia ?

Mgr Agnieszka Lipska (absolwentka "pedagogiki" - Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa w Koninie), Refleksyjność  versus  kompetencje  nauczycielskie  z  perspektywy  studenta  i  nauczyciela (introspekcja, autoewaluacja)

Ewelina Skitek, Karolina Wiśniewska, Kinga Wojciechowska (studentki III r. pedagogika – PWSZ w Koninie), Praktyki pedagogiczne jako przestrzeń kształtowania kompetencji zawodowych przyszłych nauczycieli - perspektywa studenta

Aleksandra Grzyb, Dominika Krzykała, Małgorzata Leśniewicz (studentki III r. pedagogika – UAM Wydział Pedagogiczno – Artystyczny w Kaliszu), Refleksyjny nauczyciel – refleksyjny student – refleksyjny uczeń w przestrzeniach praktyki pedagogicznej 

Monika Kadrzyńska (studentka I r. pedagogika st. 2. stopnia - UAM Wydział Pedagogiczno – Artystyczny w Kaliszu), Zderzenie przyszłego nauczyciela z rzeczywistością szkolną w toku studiów

Mgr Ewa Łechtańska (Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa w Koninie), Wielowariantowość kształcenia praktycznego studentów pedagogiki

Mgr Katarzyna Miłek (Niepubliczne Przedszkole „Bursztynowy Zamek” w Kaliszu), Twórczość jako czynnik rozwoju kompetencji przyszłych nauczycieli w toku odbywania praktyki pedagogicznej

Mgr Ewa Zimny (Przedszkole nr 10 w Raciborzu), Doradztwo i mentoring nauczycieli przedszkoli w kontekście gotowości dzieci 6-letnich do podjęcia nauki w szkole

Mgr Wiesława Kozłowska (Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa w Koninie), Mentoring w dialogu edukacyjnym – identyfikacja czynników motywujących i inspirujących 

Mgr Marcin Olejniczak (Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa w Koninie), Nowe wyzwania wobec praktyki pedagogicznej w obliczu społeczeństwa informacyjnego
 
Prof. dr hab. Jan Grzesiak (Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu WPA w Kaliszu, Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa w Koninie), Mentoring i poradnictwo jako wyznaczniki wsparcia przyszłych nauczycieli w procesach kształtowania ich realnych kompetencji zawodowych
  • DYSKUSJA

  • 14.30 podsumowanie obrad i konceptualizacja VII Konferencji PPPN - prof. dr hab. Jan Grzesiak
Zakończenie obrad






 
Projekt „Profesjonalne praktyki - profesjonalni nauczyciele” jest realizowany w ramach Priorytetu III. Wysoka jakość systemu oświaty, Działania 3.3. Poprawa jakości kształcenia, Poddziałania 3.3.2. Efektywny system kształcenia i doskonalenia nauczycieli – projekty konkursowe Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki i jest współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego.