PAŃSTWOWA WYŻSZA SZKOŁA ZAWODOWA W KONINIE
KATEDRA PEDAGOGIKI I PRACY SOCJALNEJZAKŁAD PEDAGOGIKI
ZESPÓŁ BADAŃ PEDAGOGICZNO – PSYCHOLOGICZNYCH
KATEDRA PEDAGOGIKI I PRACY SOCJALNEJZAKŁAD PEDAGOGIKI
ZESPÓŁ BADAŃ PEDAGOGICZNO – PSYCHOLOGICZNYCH
VI KONFERENCJI TEORETYCZNO - METODYCZNEJ
"Profesjonalna praktyka - profesjonalny nauczyciel"
22 marca 2016 r.
PORADNICTWO I MENTORING W DIALOGACH
W TOKU PRAKTYKI PEDAGOGICZNEJ STUDENTA
|
|
Komitet Naukowy:
Prof. nzw. dr hab. Jan Grzesiak - przewodniczący
Prof. nzw. dr hab. Jakub Bartoszewski
Prof. zw. dr hab. Zenon Jasiński
Prof. nzw. dr hab. Maciej Kołodziejski
Prof. nzw. dr hab. Mirosław Kowalski
Prof. nzw. dr hab. Marian Lelonek
|
Prof. zw. dr hab. Ryszard Parzęcki
Prof. nzw. dr hab. Czesław Plewka
Prof. nzw. dr hab. Eugeniusz Piotrowski
Prof. zw. dr hab. Józef Półturzycki
Prof. zw. dr hab. Kazimierz Wenta
Prof. zw. dr hab. Kazimierz Żegnałek
Prof. nzw. dr hab. Krystyna Żuchelkowska
PROGRAM
- 9:30 - rejestracja uczestników konferencji
- 10:00 - uroczyste otwarcie Konferencji
- prezentacje studenckie
- 10:20 DEBATA I
Moderatorzy:
Prof. dr hab. Jan Grzesiak, Prof. dr hab. Piotr Oleśniewicz, Prof. dr hab. Krystyna Żuchelkowska
Prof. dr hab. Jakub Bartoszewski (Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa w Koninie), Profesjonalne praktyki, profesjonalny nauczyciel - między gnosis a praxis
Prof. dr hab. Krystyna Żuchelkowska (Uniwersytet Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy), O kształtowaniu kompetencji interpersonalnych kandydatów do zawodu nauczycielskiego w toku praktyki pedagogicznejProf. dr hab. Jan Grzesiak, Prof. dr hab. Piotr Oleśniewicz, Prof. dr hab. Krystyna Żuchelkowska
Prof. dr hab. Jakub Bartoszewski (Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa w Koninie), Profesjonalne praktyki, profesjonalny nauczyciel - między gnosis a praxis
Dr Maria Sobieszczyk (Uniwersytet Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy), Edukacja patriotyczna i obywatelska kanwą praktyk pedagogicznych przyszłego nauczyciela wczesnej edukacji – wyzwania i rozwiązania metodyczne
Mgr Małgorzata Chybicka (Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa w Koninie), Wymiary autonomii studenta pedagogiki w przestrzeniach praktyki zawodowej
Doc. dr Marek Derenowski (Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa w Koninie), Wykorzystanie badań jakościowych w pracach dyplomowych studentów filologii angielskiej. Oczekiwania a rzeczywistość.
Dr Katarzyna Wojciechowska (Uniwersytet Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy), Ewaluacja efektów kształcenia w zakresie edukacji zdrowotnej na szczeblu wczesnoszkolnym Przygotowywanie nauczyciela edukacji przedszkolnej do mistrzostwa zawodowego poprzez praktyki pedagogiczne
Prof. dr Paweł Prusak, dr Jadwiga Sala (Wyższa Szkoła w Bydgoszczy…. ), (O) refleksyjne doświadczanie praktyczne w edukacji nauczycieli
Dr Sabina Wieruszewska - Duraj (Uniwersytet Przyrodniczo – Humanistyczny w Siedlcach), Współdziałanie nauczycieli, studentów oraz nauczycieli akademickich w ewaluacji i poprawie jakości praktyk pedagogicznych
Mgr Jolanta Kasperkowiak (nauczycielka Szkoły Podstawowej w Gębicach), Kształtowanie kompetencji studentów uczelni pedagogicznych do edukacji ekologicznej uczniów i społeczności lokalnej podczas odbywania praktyki pedagogicznej
- DYSKUSJA
- 12:20 DEBATA II
Moderatorzy:
dr Maria Sobieszczyk, Dr Sabina Wieruszewska – Duraj, dr Katarzyna Wojciechowska
Mgr Małgorzata Gałczyńska ( UAM Wydział Pedagogiczno – Artystyczny w Kaliszu), dr Marianna Styczyńska (UAM Wydział Pedagogiczno – Artystyczny w Kaliszu, PWSZ w Koninie), Praktyka pedagogiczna w kontekście pasji czy konieczności zaliczenia ?
Mgr Agnieszka Lipska (absolwentka "pedagogiki" - Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa w Koninie), Refleksyjność versus kompetencje nauczycielskie z perspektywy studenta i nauczyciela (introspekcja, autoewaluacja)
Ewelina Skitek, Karolina Wiśniewska, Kinga Wojciechowska (studentki III r. pedagogika – PWSZ w Koninie), Praktyki pedagogiczne jako przestrzeń kształtowania kompetencji zawodowych przyszłych nauczycieli - perspektywa studenta
Aleksandra Grzyb, Dominika Krzykała, Małgorzata Leśniewicz (studentki III r. pedagogika – UAM Wydział Pedagogiczno – Artystyczny w Kaliszu), Refleksyjny nauczyciel – refleksyjny student – refleksyjny uczeń w przestrzeniach praktyki pedagogicznej
Monika Kadrzyńska (studentka I r. pedagogika st. 2. stopnia - UAM Wydział Pedagogiczno – Artystyczny w Kaliszu), Zderzenie przyszłego nauczyciela z rzeczywistością szkolną w toku studiów
Mgr Ewa Łechtańska (Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa w Koninie), Wielowariantowość kształcenia praktycznego studentów pedagogiki
Mgr Katarzyna Miłek (Niepubliczne Przedszkole „Bursztynowy Zamek” w Kaliszu), Twórczość jako czynnik rozwoju kompetencji przyszłych nauczycieli w toku odbywania praktyki pedagogicznej
Mgr Ewa Zimny (Przedszkole nr 10 w Raciborzu), Doradztwo i mentoring nauczycieli przedszkoli w kontekście gotowości dzieci 6-letnich do podjęcia nauki w szkole
Mgr Wiesława Kozłowska (Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa w Koninie), Mentoring w dialogu edukacyjnym – identyfikacja czynników motywujących i inspirujących
Mgr Marcin Olejniczak (Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa w Koninie), Nowe wyzwania wobec praktyki pedagogicznej w obliczu społeczeństwa informacyjnego
Prof. dr hab. Jan Grzesiak (Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu WPA w Kaliszu, Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa w Koninie), Mentoring i poradnictwo jako wyznaczniki wsparcia przyszłych nauczycieli w procesach kształtowania ich realnych kompetencji zawodowych
- DYSKUSJA
- 14.30 podsumowanie obrad i konceptualizacja VII Konferencji PPPN - prof. dr hab. Jan Grzesiak
(1).jpg)
Projekt „Profesjonalne praktyki - profesjonalni nauczyciele” jest realizowany w ramach Priorytetu III. Wysoka jakość systemu oświaty, Działania 3.3. Poprawa jakości kształcenia, Poddziałania 3.3.2. Efektywny system kształcenia i doskonalenia nauczycieli – projekty konkursowe Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki i jest współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego.
Odwiedź nas:
Facebook
YouTube
Instagram
Tik-Tok