Edukacja obywatelska dzieci w rodzinie, przedszkolu i w pierwszych latach nauki w szkole podstawowej była przewodnim tematem konferencji naukowo-metodycznej, która odbyła się 26 kwietnia w PWSZ w Koninie.
W sesji plenarnej wystąpili pracownicy naukowo-dydaktyczni. Prof. Jakub Bartoszewski, kierownik Katedry Pedagogiki i Pracy Socjalnej PWSZ w Koninie, wygłosił referat „Filozofia troski jako kontekst edukacji obywatelskiej”. Prof. Jan Grzesiak (PWSZ w Koninie, WPA UAM w Kaliszu) skoncentrował uwagę na prakseopedagogicznych dyrektywach, zawartych m.in. w raporcie J. Delorsa „Edukacja w niej ukryty skarb. Prof. Elżbieta Jaszczyszyn (Uniwersytet w Białymstoku) skupiła się na poznawaniu środowiska lokalnego, który jest elementem wychowania obywatelskiego i patriotycznego. Dr Przemysław Gąsiorek (WPA UAM w Kaliszu) przedstawił natomiast psychospołeczne uwarunkowania rozwoju postaw obywatelskich dzieci oraz dorosłych.
Obrady w drugiej części konferencji toczyły się w dwóch grupach. M.in. dr Marianna Styczyńska (PWSZ w Koninie, WPA UAM w Kaliszu) mówiła o organizowaniu przestrzeni edukacyjnej, która wprowadzi dziecko w kręg wartości obywatelskich, a Marcin Olejniczak (PWSZ w Koninie) o wielokulturowości i jej wpływie na tożsamość dziecka. Do wielokulturowości odniosły się też Justyna Popardowska i Kinga Wojciechowska, studentki III roku pedagogiki, które zastanawiały się, czy jest ona szansą czy zagrożeniem dla polskiej szkoły.
Konferencję zorganizowały Zakład Pedagogiki (pod kierunkiem dr Marianny Styczyńskiej) oraz Zespół Badań Pedagogiczno-Psychologicznych (pod kierunkiem prof. Jana Grzesiaka). Patronat honorowy objął prof. zw. dr hab. Mirosław Pawlak, rektor PWSZ w Koninie.
JG/aria
W sesji plenarnej wystąpili pracownicy naukowo-dydaktyczni. Prof. Jakub Bartoszewski, kierownik Katedry Pedagogiki i Pracy Socjalnej PWSZ w Koninie, wygłosił referat „Filozofia troski jako kontekst edukacji obywatelskiej”. Prof. Jan Grzesiak (PWSZ w Koninie, WPA UAM w Kaliszu) skoncentrował uwagę na prakseopedagogicznych dyrektywach, zawartych m.in. w raporcie J. Delorsa „Edukacja w niej ukryty skarb. Prof. Elżbieta Jaszczyszyn (Uniwersytet w Białymstoku) skupiła się na poznawaniu środowiska lokalnego, który jest elementem wychowania obywatelskiego i patriotycznego. Dr Przemysław Gąsiorek (WPA UAM w Kaliszu) przedstawił natomiast psychospołeczne uwarunkowania rozwoju postaw obywatelskich dzieci oraz dorosłych.
Obrady w drugiej części konferencji toczyły się w dwóch grupach. M.in. dr Marianna Styczyńska (PWSZ w Koninie, WPA UAM w Kaliszu) mówiła o organizowaniu przestrzeni edukacyjnej, która wprowadzi dziecko w kręg wartości obywatelskich, a Marcin Olejniczak (PWSZ w Koninie) o wielokulturowości i jej wpływie na tożsamość dziecka. Do wielokulturowości odniosły się też Justyna Popardowska i Kinga Wojciechowska, studentki III roku pedagogiki, które zastanawiały się, czy jest ona szansą czy zagrożeniem dla polskiej szkoły.
Konferencję zorganizowały Zakład Pedagogiki (pod kierunkiem dr Marianny Styczyńskiej) oraz Zespół Badań Pedagogiczno-Psychologicznych (pod kierunkiem prof. Jana Grzesiaka). Patronat honorowy objął prof. zw. dr hab. Mirosław Pawlak, rektor PWSZ w Koninie.
JG/aria
Odwiedź nas: Facebook YouTube Instagram Tik-Tok
Spis pracowników