Badanie opinii osób odwiedzających magistrat zostały przeprowadzone na przełomie sierpnia i września. Wzięło w nich udział 500 ankietowanych. Interesanci oceniali organizację obsługi urzędu, kompetencje i fachowość urzędników, szybkość i sprawność załatwiania spraw oraz kulturę osobistą i stosunek do interesanta.
Ankiety zostały przeprowadzone w 13 wydziałach. Najwięcej respondentów odpowiedziało na pytania w wydziale spraw obywatelskich ( 92 ankiety), a biurze Miejskiego Rzecznika Konsumentów tylko jedna. Większość opinii była pozytywna. Interesanci obsługę i kulturę osobistą oceniali na bardzo dobrą. Najlepiej zdaniem dr Miłosza Olejniczaka -opiekuna studentów konińskiej PWSZ wypadł wydział podatków i opłat. Zdarzały się również oceny niedostateczne, ale te były raczej sporadyczne.
- Nie podejmujemy tylko pozytywnych decyzji. Każdy z nas uważa, że jego sprawa jest najważniejsza, powinien ją załatwić szybko i z pozytywnym skutkiem. A czasem tak nie jest i opinia takiego interesanta jest negatywna – mówi prezydent Józef Nowicki. - Wyniki tych badań cieszą, ale my wiemy, że mamy jeszcze dużo do zrobienia – dodaje.
W swoim podsumowaniu studenci PWSZ zasugerowali zmiany na stronie internetowej oraz podniesienie standardów obsługi interesanta, wydłużyć godziny urzędowania i rozwiązać sprawę rozproszenia wydziałów w mieście i długich terminów załatwienia spraw. Ostatnie takie badania Urzędu Miejskiego przeprowadzono w 2014 roku.
Ankiety zostały przeprowadzone w 13 wydziałach. Najwięcej respondentów odpowiedziało na pytania w wydziale spraw obywatelskich ( 92 ankiety), a biurze Miejskiego Rzecznika Konsumentów tylko jedna. Większość opinii była pozytywna. Interesanci obsługę i kulturę osobistą oceniali na bardzo dobrą. Najlepiej zdaniem dr Miłosza Olejniczaka -opiekuna studentów konińskiej PWSZ wypadł wydział podatków i opłat. Zdarzały się również oceny niedostateczne, ale te były raczej sporadyczne.
- Nie podejmujemy tylko pozytywnych decyzji. Każdy z nas uważa, że jego sprawa jest najważniejsza, powinien ją załatwić szybko i z pozytywnym skutkiem. A czasem tak nie jest i opinia takiego interesanta jest negatywna – mówi prezydent Józef Nowicki. - Wyniki tych badań cieszą, ale my wiemy, że mamy jeszcze dużo do zrobienia – dodaje.
W swoim podsumowaniu studenci PWSZ zasugerowali zmiany na stronie internetowej oraz podniesienie standardów obsługi interesanta, wydłużyć godziny urzędowania i rozwiązać sprawę rozproszenia wydziałów w mieście i długich terminów załatwienia spraw. Ostatnie takie badania Urzędu Miejskiego przeprowadzono w 2014 roku.
Żródło: Konin Lm
Zdjęcia: Info Konin
Odwiedź nas: Facebook YouTube Instagram Tik-Tok
Spis pracowników