Międzynarodowa konferencja naukowa „Focus on the learner: Contributions of individual differences to second language learning and teaching” zorganizowana przez Wydział Filologiczny PWSZ w Koninie oraz Zakład Filologii Angielskiej Wydziału Pedagogiczno-Artystycznego Uniwersytetu Adama Mickiewicza w Kaliszu odbyła się w dniach 17-19 października 2016r.
W konferencji wzięło udział 90 prelegentów z 27 krajów. Wykłady plenarne wygłosili Prof. Kata Csizér z Unwersytetu Eötvös (Węgry), Prof. Jean-Marc Dewaele z Uniwersytetu w Londynie (Wielka Brytania), Prof. Laura Gurzynski-Weiss z Uniwersytetu Indiana (USA), Prof. Paula Kalaja z Uniwersytetu Jyväskylä (Finlandia), Prof. Ernesto Macaro z Uniwersytetu w Oxfordzie (Wielka Brytania), Prof. Sarah Mercer z Uniwersytetu Graz (Austria) oraz Prof. Simone Pfenninger z Uniwersytetu w Salzburgu (Austria).
Konferencja była wydarzeniem naukowym podczas którego została poruszona problematyka różnic indywidualnych w uczeniu się i nauczaniu języka obcecgo. Konferencja miała także charakter interdyscyplinarny, łącząc w sobie nurty anglojęzycznej refleksji kulturoznawczej i literaturoznawczej oraz teorie pedagogiczne i lingwistyczne ukierunkowane na nauczanie oraz uczenie się języka angielskiego. Ze względu na swój interdyscyplinarny charakter, konferencja bardzo dobrze wpisała się w nurt refleksji nad przyszłością anglistyki w Polsce, zwłaszcza w kontekście dbałości o jakość kształcenia, konieczności racjonalizacji i zarządzania katalogiem kierunkowych efektów kształcenia dla studiów z zakresu filologii angielskiej oraz poszukiwania nowych dróg rozwoju zarówno w zakresie dydaktyki, jak i pracy naukowej.
dr Katarzyna Papaja
W konferencji wzięło udział 90 prelegentów z 27 krajów. Wykłady plenarne wygłosili Prof. Kata Csizér z Unwersytetu Eötvös (Węgry), Prof. Jean-Marc Dewaele z Uniwersytetu w Londynie (Wielka Brytania), Prof. Laura Gurzynski-Weiss z Uniwersytetu Indiana (USA), Prof. Paula Kalaja z Uniwersytetu Jyväskylä (Finlandia), Prof. Ernesto Macaro z Uniwersytetu w Oxfordzie (Wielka Brytania), Prof. Sarah Mercer z Uniwersytetu Graz (Austria) oraz Prof. Simone Pfenninger z Uniwersytetu w Salzburgu (Austria).
Konferencja była wydarzeniem naukowym podczas którego została poruszona problematyka różnic indywidualnych w uczeniu się i nauczaniu języka obcecgo. Konferencja miała także charakter interdyscyplinarny, łącząc w sobie nurty anglojęzycznej refleksji kulturoznawczej i literaturoznawczej oraz teorie pedagogiczne i lingwistyczne ukierunkowane na nauczanie oraz uczenie się języka angielskiego. Ze względu na swój interdyscyplinarny charakter, konferencja bardzo dobrze wpisała się w nurt refleksji nad przyszłością anglistyki w Polsce, zwłaszcza w kontekście dbałości o jakość kształcenia, konieczności racjonalizacji i zarządzania katalogiem kierunkowych efektów kształcenia dla studiów z zakresu filologii angielskiej oraz poszukiwania nowych dróg rozwoju zarówno w zakresie dydaktyki, jak i pracy naukowej.
dr Katarzyna Papaja
Odwiedź nas: Facebook YouTube Instagram Tik-Tok
Spis pracowników