fbpx
  • Czcionka: A A+ A++
  • Interlinia: zresetuj wielkość interlinii włącz większą interlinie+
  • Kontrast: włącz kontrast wyłącz kontrast
  • Mapa strony: mapa strony
images/Informatyka_pliki/baner-maly-na-strone-ans.png

„Organizacja kontroli jakości w przedsiębiorstwie branży automotive” to tytuł wykładu otwartego, który przeprowadził dr Robert Rogaczewski, kierownik Katedry Nauk Ekonomicznych.

Podczas spotkania prowadzący zwrócił uwagę na rolę i znaczenie kontroli jakości w przedsiębiorstwie. Przypomnijmy, koncepcję weryfikacji produktów przed wysłaniem ich do klienta przedstawił pod koniec XIX wieku Frederick Taylor. Od tego czasu kontrola jakości jest podstawową formą nadzoru zgodności produktu lub usługi. Daje bezpośrednie informacje o tym, czy proces produkcyjny lub usługowy przebiega bez kłopotów. Są różne rodzaje kontroli: wejściowa, międzyoperacyjna, końcowa, a nawet kontrola kontroli. Inna klasyfikacja, o której mówił dr Rogaczewski, to: bieżąca, okresowa i wynikowa.

Dalej wykładowca omówił kwestie audytu jakości na przykładzie konkretnego przypadku z branży automotive. Firmy wchodzące w jej skład wytwarzają produkty motoryzacyjne lub w pewien sposób związane z tą branżą. Mogą to być nadwozia samochodowe, podzespoły, elementy wyposażenia, jak zagłówki, fotele, deski rozdzielcze czy nowoczesne technologie, np. aplikacje mobilne umożliwiające wypożyczenie auta.

Wykład odbył się online 21 stycznia 2021 r.

 

wykład „Organizacja kontroli jakości w przedsiębiorstwie branży automotive”
wyklad online „Organizacja kontroli jakości w przedsiębiorstwie branży automotive”
slajd z wykładu „Organizacja kontroli jakości w przedsiębiorstwie branży automotive”