Akademia Nauk Stosowanych w Koninie korzysta z dofinansowania projektu pn. „Intensywne szkolenia przyczyniające się do rozwoju kompetencji zarządczych pracowników dydaktycznych Państwowej Wyższej Szkoły Zawodowej w Koninie” o wartości 15.790,00 EUR, otrzymanego od Islandii, Liechtensteinu i Norwegii w ramach funduszy EOG.
Projekt polega na zorganizowaniu i przeprowadzeniu 5-dniowego szkolenia warsztatowego dla kadry ANS w Koninie – 16 dydaktyków pełniących obecnie lub mogących w przyszłości pełnić funkcje zarządcze na uczelni. Szkolenia mają na celu rozwijanie kompetencji osobowych, interpersonalnych, międzykulturowych i zarządczych, przygotowanie uczestników projektu do skutecznego pełnienia zarządzających i decyzyjnych ról w instytucji edukacyjnej, co przełoży się bezpośrednio na efektywne zarządzanie zasobami ludzkimi i efektywną pracę zespołową.
Tematyka szkolenia obejmuje następujące zagadnienia:
- „Rozwój kompetencji społecznych, obywatelskich i międzykulturowych, zmierzających do rozwoju kultury jakości i lepszego zarządzania zasobami ludzkimi”
- „Mechanizmy efektywnego zarządzania w sektorze edukacji; Rozwój kultury jakości i zarządzanie jakością w edukacji”
- Komunikacja interpersonalna (efektywna komunikacja)
- Efektywne zarządzanie zespołem (trening potencjału zarządczego)
- HRM – efektywne delegowanie zadań i odpowiedzialności; rozwiązywanie konfliktów; kompetencje zarządcze; planowanie i wdrażanie ścieżek kariery
Szkolenia będą prowadzone przez 2 doświadczonych trenerów z Norwegii – osoby znające zarówno specyfikę funkcjonowania publicznej jednostki edukacyjnej, jak też mające wieloletnie doświadczenie zarządcze.
Okres realizacji projektu: 01.04.2022-30.06.2022
Fundusze EOG reprezentują wkład Islandii, Liechtensteinu i Norwegii w tworzenie Europy zielonej, konkurencyjnej i sprzyjającej integracji społecznej.
Istnieją dwa cele ogólne: ograniczenie nierówności ekonomicznych i społecznych w Europie i wzmocnienie relacji dwustronnych pomiędzy państwami-darczyńcami a 15 krajami UE z Europy Środkowej i Południowej i obszaru Morza Bałtyckiego.
Trzy Państwa-Darczyńcy ściśle współpracują z UE w ramach Porozumienia o Europejskim Obszarze Gospodarczym (EOG).
Darczyńcy przekazali 3,3 miliarda euro w ramach kolejnych programów funduszy w latach 1994–2014. Fundusze EOG na lata 2014–2021 wynoszą 1,55 miliarda euro. Priorytety na ten okres to:
#1 innowacje, badania naukowe, edukacja i konkurencyjność;
#2 integracja społeczna, zatrudnienie młodzieży i ograniczenie ubóstwa;
#3 środowisko, energia, zmiany klimatu i gospodarka niskoemisyjna;
#4 kultura, społeczeństwo obywatelskie, dobre zarządzanie i podstawowe prawa;
#5 sprawiedliwość i sprawy wewnętrzne.
Fundusze EOG są wspólnie finansowane przez Islandię, Liechtenstein i Norwegię, których wkład oparty jest na ich PKB.
Kwalifikowalność do funduszy wynika ze spełnienia kryteriów określonych w ramach Funduszu Spójności UE przeznaczonego dla państw członkowskich, w których dochód krajowy brutto na mieszkańca jest niższy niż 90% średniej unijnej.
eeagrants.org
Oświadczenie uczestnika projektu (RODO)
Oświadczenie o wykorzystaniu wizerunku
Akademia Nauk Stosowanych w Koninie korzysta z dofinansowania projektu pn. „Mobilność w szkolnictwie wyższym” o wartości 21.510,00 EUR, otrzymanego od Islandii, Liechtensteinu i Norwegii w ramach funduszy EOG.
Projekt polega na mobilności pracowników ANS (6 osób) oraz uczelni współpracujących: Oslo Metropolitan University, Norwegia (3 osoby) oraz Bifrost University, Islandia (3 osoby).
Okres realizacji projektu: 01.05.2022-30.09.2023.
Fundusze EOG reprezentują wkład Islandii, Liechtensteinu i Norwegii w tworzenie Europy zielonej, konkurencyjnej i sprzyjającej integracji społecznej.
Istnieją dwa cele ogólne: ograniczenie nierówności ekonomicznych i społecznych w Europie i wzmocnienie relacji dwustronnych pomiędzy państwami-darczyńcami a 15 krajami UE z Europy Środkowej i Południowej i obszaru Morza Bałtyckiego.
Trzy Państwa-Darczyńcy ściśle współpracują z UE w ramach Porozumienia o Europejskim Obszarze Gospodarczym (EOG).
Darczyńcy przekazali 3,3 miliarda euro w ramach kolejnych programów funduszy w latach 1994–2014. Fundusze EOG na lata 2014–2021 wynoszą 1,55 miliarda euro. Priorytety na ten okres to:
#1 innowacje, badania naukowe, edukacja i konkurencyjność;
#2 integracja społeczna, zatrudnienie młodzieży i ograniczenie ubóstwa;
#3 środowisko, energia, zmiany klimatu i gospodarka niskoemisyjna;
#4 kultura, społeczeństwo obywatelskie, dobre zarządzanie i podstawowe prawa;
#5 sprawiedliwość i sprawy wewnętrzne.
Fundusze EOG są wspólnie finansowane przez Islandię, Liechtenstein i Norwegię, których wkład oparty jest na ich PKB.
Kwalifikowalność do funduszy wynika ze spełnienia kryteriów określonych w ramach Funduszu Spójności UE przeznaczonego dla państw członkowskich, w których dochód krajowy brutto na mieszkańca jest niższy niż 90% średniej unijnej.
eeagrants.org
Oświadczenie uczestnika projektu (RODO)
Oświadczenie o wykorzystaniu wizerunku
Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa w Koninie otrzymała
prawie 2,5 mln zł ze środków UE na utworzenie
Monoprofilowego Centrum Symulacji Medycznej
7 maja 2020 r. Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa w Koninie podpisała umowę o dofinansowanie projektu pn.: „Utworzenie Monoprofilowego Centrum Symulacji Medycznej dla kierunku Pielęgniarstwo w Państwowej Wyższej Szkole Zawodowej w Koninie” (nr POWR.05.03.00-00-0017/19).
Projekt realizowany jest w partnerstwie z Wojewódzkim Szpitalem Zespolonym im. dr. Romana Ostrzyckiego w Koninie.
Wartość Projektu: 2 454 671,32 zł., w tym
wkład Europejskiego Funduszu Społecznego: 2 068 796,98zł
Projekt realizowany jest w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój – PO WER 2014-2020.
Numer i nazwa osi priorytetowej: V. Wsparcie dla obszaru zdrowia.
Numer i nazwa działania: 5.3 Wysoka jakość kształcenia na kierunkach medycznych.
Obszar realizacji projektu: województwo: wielkopolskie, powiat: Konin, gmina: Konin
Głównym celem Projektu jest poprawa jakości kształcenia na kierunku Pielęgniarstwo w Państwowej Wyższej Szkole Zawodowej w Koninie poprzez wdrożenie i realizację programu rozwojowego, w tym utworzenie w strukturach Uczelni Monoprofilowego Centrum Symulacji Medycznej dla kierunku Pielęgniarstwo.
Cele szczegółowe projektu to:
l) Wzmocnienie potencjału dydaktycznego Uczelni poprzez dostosowanie programu kształcenia do oczekiwań rynku pracy i kompleksowe szkolenia metodyczne kadry naukowej i personelu technicznego;
2) Wzmocnienie praktycznego przygotowania studentów, poprzez zwiększenie liczby zajęć prowadzonych metodami symulacji medycznej z wykorzystaniem nowoczesnego sprzętu oraz wzrost kompetencji w zakresie zmieniających się trendów epidemiologiczno-demograficznych;
3) Opracowanie programu rozwojowego PWSZ w zakresie kształcenia metodami symulacji medycznej podnoszące jakość kształcenia na kierunku pielęgniarstwo PWSZ w Koninie;
4) Utworzenie MCSM zgodnie ze standardami Ministerstwa Zdrowia.
Głównymi zadaniami zrealizowanymi w ramach projektu będą:
- Prace adaptacyjne na potrzeby utworzenia MCSM,
- Zakup wyposażenia do MCSM, w tym specjalistycznego sprzętu do symulacji,
- Działania edukacyjne dla kadry dydaktycznej i technicznej, w tym organizacja i udział kadry tworzonego MCSM w szkoleniach metodycznych symulacji medycznej, medycznych szkoleniach specjalistycznych, szkoleniach dla kadry zarządzającej),
- Działania edukacyjne dla studentów, doskonalące umiejętności zawodowe: udział w szkoleniach teoretycznych i praktycznych organizowanych stacjonarnie i w formie wyjazdowej,
- Opracowanie bazy scenariuszy symulacyjnych.
Założeniem funkcjonowania Monoprofilowego Centrum Symulacji Medycznej jest podnoszenie kwalifikacji zawodowych przy wykorzystaniu technik symulacyjnych, poprzez odtworzenie sytuacji klinicznej w warunkach pracowni dydaktycznej. Oznacza to, że kształcenie odbywa się przy wykorzystaniu najnowszej technologii. Dlatego w Monoprofilowym Centrum Symulacji Medycznej powstaną następujące pracownie:
- sala symulacji wysokiej wierności,
- pomieszczenie kontrolne,
- sala do ćwiczeń umiejętności technicznych,
- sala do ćwiczeń umiejętności pielęgniarskich,
- sala do prowadzenia czynności resuscytacyjnych w zakresie BLS
- sala do prowadzenia czynności resuscytacyjnych w zakresie ALS
- sala egzaminacyjna OSCE
Pomieszczenia dydaktyczne zostaną wyposażone w wysokospecjalistyczny sprzęt intensywnego nadzoru, system audio-video, symulatory wysokiej wierności oraz fantomy i trenażery, które w pełni symulują czynności życiowe człowieka. Dzięki temu studenci pielęgniarstwa będą mogli w warunkach zbliżonych do autentycznych sytuacji – zdobywać i doskonalić umiejętności oraz procedury ratujące zdrowie i życie pacjentów.
Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa w Koninie
otrzymała 1 mln zł na realizację zadań w ramach przedsięwzięcia
„Inicjatywa wsparcia dążenia do doskonałości”
Umowę w tej sprawie Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa w Koninie podpisała z Ministrem Edukacji i Nauki 13 maja 2020 r. Celem programu jest wsparcie uczelni w realizacji zadań, które wpłyną na poprawę jakości kształcenia na kierunkach studiów o profilu praktycznym.
Główne zadania projektu:
1. Doposażenie pracowni i laboratoriów w nowoczesny sprzęt specjalistyczny na potrzeby kierunków studiów z zakresu nauk inżynieryjno-technicznych:
- laboratorium elektrotechniki i elektroniki,
- laboratorium diagnostyki,
- pracowni fizyki,
- pracowni informatycznej.
2. Utworzenie nowych specjalistycznych stanowisk oraz doposażenie istniejących pracowni i laboratoriów w nowoczesny sprzęt specjalistyczny na potrzeby kierunków studiów z zakresu nauk o zdrowiu:
- pracowni diagnostyki laboratoryjnej,
- pracowni badań fizykalnych,
- pracowni dietetyki,
- pracowni kosmetycznej,
- pracowni podologii,
- pracowni wizażu i stylizacji.
3. Doposażenie istniejących specjalistycznych pracowni i laboratoriów w nowoczesny sprzęt specjalistyczny na potrzeby kierunków studiów z zakresu nauk humanistycznych:
- laboratorium językowego (w tym zakup kabiny do tłumaczeń symultanicznych).
4. Wzmocnienie praktycznego wymiaru kształcenia przez zakup nowoczesnych środków dydaktycznych służących rozwijaniu zasobów w zakresie kształcenia na studiach o profilu praktycznym:
- sprzętu komputerowego wraz z oprzyrządowaniem,
- oprogramowania specjalistycznego,
- gier symulacyjnych,
- pomocy dydaktycznych.
5. Poszerzanie liczby praktyków pracujących ze studentami przez włączenie przedstawicieli interesariuszy zewnętrznych właściwych dla danego kierunku studiów w prowadzenie:
- zajęć praktycznych i seminariów w siedzibach interesariuszy
- dodatkowego przedmiotu pn. Wprowadzenie do praktyk
- indywidualnych konsultacji dla studentów w obszarze praktyk zawodowych.
6. Ponadprogramowa aktywność szkoleniowa dla studentów poszerzająca ich kwalifikacje, szczególnie w zakresie specyficznych kompetencji oczekiwanych przez lokalne otoczenie społeczno-gospodarcze uczelni.
7. Doskonalenie kadry dydaktycznej uczelni.
8. Aktualizacja zasobów biblioteki i poprawa dostępności do elektronicznych źródeł wiedzy.
Odwiedź nas:
Facebook
YouTube
Instagram